Marketing study to measure the commercial viability of advertising agency focused on SMEs in Palmira-valle del cauca
Published 2017-12-19
Keywords
- Marketing,
- advertising agency,
- market segments,
- competition
How to Cite
Abstract
Marketing studies allow to identify the viability of a business proposal. They are reliable tools to classify market segments. This generates a panorama in which is easier to make decisions. The objective of this article is to analyze the services offered by the direct and indirect competition of advertising agencies in Palmira, in order to determine the feasibility of establishing an agency focused on SMEs. It was a mixed investigation type selected, with sequential exploratory design and propositional analysis, together with a probabilistic sampling to affirm that there are no advertising agencies in the city. There are only lithographs and digital printing, which moderately supply the market needs with graphic design and production of printed material.
Downloads
References
- Alcázar, R. (2006). El Emprendedor de éxito. 3ra Edición. México: McGraw-Hill.
- Bassat, L. (1993). El libro rojo de la publicidad: (Ideas que mueven montañas). (10 ed, 20-24). Bogotá: Debolsillo Editorial.
- Castro, A., Mercado, L. y González, N. (2016). Responsabilidad social corporativa en cadenas hoteleras: Hotel Las Américas en Cartagena de Indias. Panorama Económico 24 (1), 283-296
- Castro Alfaro, D., & Castro Alfaro, A. (2016). La formación profesional de los ingenieros de la Universidad Inca Garcilaso de la Vega desde el punto de vista de los egresados. Conocimiento Global, 1(1), 1-13. Recuperado a partir de http://conocimientoglobal.org/revista/index.php/cglobal/article/view/20
- Castro Alfaro, A. (2016). Estrategias para la disminución de la carga impositiva en las organizaciones empresariales. Enfoque Disciplinario, 1(1), 21-34. Recuperado a partir de http://enfoquedisciplinario.org/revista/index.php/enfoque/article/view/6
- Eguizábal, R. (2007), Teoría de la Publicidad. Madrid: Catedra.
- Fernández, V. (2007). Manual para elaborar un plan de mercadotecnia. (1 ed, 4-10). México: McGraw- Hill.
- Filion, L.; Cisneros, L. y Mejía-Morelos, J. (2011). Administración de PYMES. Emprender, dirigir y desarrollar empresas. México: Pearson Educación.
- Freire, A. (2005). Pasión por emprender: de la idea a la cruda realidad. (19 ed, 11-12). Bogotá: Editorial Norma.
- Kotler, P. (2001). Fundamentos de Mercadotecnia. México: Prentice Hall, 8ª Edición.
- Kotler, P. y ARMSTRONG, G. (2013). Fundamentos de Marketing. (6 ed, 323-325). México: Pearson Education.
- López, R. (2001). Las Agencias de Publicidad: Evolución y Posicionamiento Futuro. (2 ed, 198-200). España: Publicaciones de la Universitat Jaume I.
- López, R. (2003). La Publicidad local. España: Publicaciones de la Universitat Jaume I.
- Maldonado Pedroza, J. (2015). Análisis de los factores críticos que afectan la competitividad de los puertos para la navegabilidad en el Río Magdalena. Aglala, 6(1), 72-101. doi:10.22519/22157360.906
- Malhotra, N. (2008). Investigación de Mercados. México: Pearson Editorial.
- Medina, A. (2015). Introducción a la publicidad. Madrid: Ediciones Pirámide.
- Moncada, L. (2016). Cumplimiento de obligaciones tributarias en el libro de compras en Plumrose CA. Conocimiento Global, 1(1), 14-36. Recuperado a partir de http://conocimientoglobal.org/revista/index.php/cglobal/article/view/21
- Rivera, J., Arellano, R. y Molero V. (2013). Conducta del consumidor. Estrategias y políticas aplicadas al marketing. Madrid: ESIC.
- Rivero, F., & Vivas, F. (2016). Análisis de los mecanismos de promoción de exportación de especies acuícolas: camarones (palaemon serratus) en la República Bolivariana de Venezuela durante el periodo 2005-2009. Conocimiento Global, 1(1), 55-77. Recuperado a partir de http://conocimientoglobal.org/revista/index.php/cglobal/article/view/24
- Rodríguez, A. (2003). La realidad de la Pyme Colombiana: Desafío para el desarrollo. (1 ed, 78-82). Colombia: Editorial Fundes Internacional.
- Rodríguez del Bosque, I., Suárez, A. y García, M. (2011). Dirección publicitaria. Barcelona, España: UOC.
- Russell, J. y Lane, W. (2005). Kleppner: Publicidad. Naucapal de Juárez, México: Pearson.
- Shepherd, C; Ahmed, P. y Ramos, L. (2012). Administración de la Innovación. México: Pearson Educación.
- Schiffman, L., Kanuk, L. y Wisenblit, J. (2010). Comportamiento del consumidor. Naucalpan de Juárez: Pearson.
- Solana, D. (2010). Postpublicidad: Reflexiones sobre una nueva cultura publicitaria en la era digital. Barcelona, España: Double You.
- Solomon, M. (2008). Comportamiento del consumidor. Naucalpan de Juárez: Pearson.
- Soto Lozada, J. (2016). Factor de competitividad financiera y contable de las organizaciones en Cartagena. Enfoque Disciplinario, 1(1), 1-13. Recuperado a partir de http://enfoquedisciplinario.org/revista/index.php/enfoque/article/view/4
- Yépez, C. (2016). Análisis del control interno administrativo de la empresa Inversiones Pintacolor ca, San Felipe Yaracuy. Conocimiento Global, 1(1), 37-54. Recuperado a partir de http://conocimientoglobal.org/revista/index.php/cglobal/article/view/23